În general, transporturile frigorifice internaționale din fiecare țară, regiune sau comunitate economică sunt reglemenate de un manual. El poate purta denumiri ușor diferite de la o comunitate economică la alta, în principiu însă are aceleași prevederi. Chiar și Rusia, deci inclusiv spațiul exsovietic, a început să se raporteze la ceea ce, în termeni generici numim a fi un manual „Hazard Analysis and Critical Control Points“, adică un set cu reguli care indică tot ce este esențial în ceea ce privește securitatea și igiena transporturilor de marfă alimentare, frigorifice internaționale...
Cum spuneam, regulile transportului frigorific încep să devină universal valabile, iar decisiv în aceasta chestiune pare a fi globalizarea. Să notăm cu titlu informativ că toate firmele de transport a mărfurilor alimentare, în condiții de temperatură controlată sau nu, dacă vor să exporte în Uniunea Europeană se supun acestor reguli. Vă oferim drept exemplu un audit al Comisiei Europene în legătură cu importul și transportul de produse piscicole din Uruguay...
SC Degami SRL din Timisoara nu face rabat de la aceste prevederi pe care intenționăm să vi le expunem în acest site. Câteva chiar în acest text, referitor la influența lor în ceea ce privește un transport de mărfuri alimentare, urmând să revenim cu detalii suplimentare în articolele noastre viitoare.
Se știe că temperaturile ridicate din timpul verii sunt în general o mare provocare pentru transportatorii de marfă. În aceste condiții, sistemele frigorifice instalate în camioanele și remorcile acestora sunt de o importanță vitală. În ziua de astăzi, spre deosebire de cu numai 20 de ani în urmă, de exemplu, transportul mărfurilor care necesită temperatură controlată ar fi practic absolut diferit și mai nesigur fără senzorii termici montați în spațiul destinat încărcăturii. Mai mult, acești senzori sunt interconectați în întregul sistemului telematic al transportului și transportatorului.