TEL.CONTACT / COMENZI
+40721 450 743
Degami Linkedin Degami Google Plus Degami Twitter Degami Facebook
TEL.CONTACT / COMENZI
+40721 450 743
TELEFON
0721 450 743 0.371.432.374
Clienti
Galerie
Noutati
Info utile
Legislatie
Grupaje
Rute transport marfa
Transport frigorific
Newsletter

Salariul minim din Vest si problema din Est

Home    » Info utile
Salariul minim din Vest si problema din Est

 O nouă lege a salariului minim vine să dea de furcă firmelor de transport de marfă est-europene, făcând tot mai grea viața patronilor și accentuându-le senzația că sunt victime ale măsurilor protecționiste. Legea salariului minim din Olanda, WagwEU, se aplică doar în ceea ce privește operațiunile de cabotaj și nu se referă la operațiunile de trasnport internațional de marfă tranzit și de terță țară. În Olanda, salariul minim este de 13.91 euro/oră.

Conform informațiilor publicate în site-ul „UNTRR” prevederile legii vor intra efectiv în vigoare doar de la 1 ianuarie 2018, intervalul de timp fiind necesar implememtării sistemului de preînregistrare a celor care efectuează operațiuni de transport în Olanda. Oricum, șoferii vor trebui să fie în măsură să prezinte controlului dovezi ale contractelor de muncă și ale asifurrărilor sociale.

În fapt, toate aceste legi care se referă la nivelul salariului minim ce trebuie plătit șoferilor, apărute în Germania și Franța, ca să le cităm doar pe cele mai criticate, nu sunt decât prevederi cu caracter social stabilite de directivele europene. Este vorba de necesitatea de a transpune în legislația națională a fiecărui stat membru a unor prevederi salariale minime și aplicabile în cazul detașării lucrătorilor. Prevederi care, indirect, determină cheltuieli salariale mai mari din partea firmelor de transport de marfă, iar șoferii sunt principalii beneficiari.

Așadar, în lumina celor expuse mai sus, se pare că directivele europene au un caracter social destul de puternic.

Criza șoferilor, rezolvare parțială și inedită

Spuneam în articolul nostru anterior că miniștrii transporturilor din nouă țări occidentale s-au reunit la Paris pentru a discuta despre măsuri de eliminare a practicilor de concurență nelegală, vizate fiind firmele de transport de marfă din Europa de Est. Așa cum sugeram în articol, miniștrii respectivi nu au stabilit măsuri, căci este împotriva practicilor europene de a impune fără consens, ci au sugerat Comisiei Europene analiza și focusarea pe eliminarea practicilor de concurență neloială.

Una din dorințele vesticilor este, într-adevăr, îndreptată împotriva micilor pirați din transportul de marfă, respectiv acele persoane fizice care operează cu utilitare mai mici de 3.5 tone și care au cel mai adesea un statut incert și neclar din punct de vedere al legislației specifice. Transporturile de marfă nu au de câștigat prin prezența în sistem a „transportatori mascați”, căci nu există certitudinea că ei respectă și îndeplinesc cerințele economice și sociale minime unor ativități economice.

Reglementarea acestei categorii de operatori de transport are prin ricoșeu și un alt efect, respectiv acela de a rezolva o componentă a crizei de șoferi profesioniști. Intrarea în profesie, astfel, va determina o creștere a calității actului de transport de marfă.

Cei nouă miniștri ai transporturilor despre care aminteam în articolul nostru anterior au lansat așadar o declarație comună care îndeamnă la un nou tip de „Road Alliance” și care, susțin creatroii acesteia, este destinată luptei împotriva practicilor neconcurențiale din transportul de marfă european.

Info utile

SOLICITA OFERTA DE TRANSPORT
TELEFON
0727219001
Cele mai bune preturi! Raspuns rapid!
Adresa
Nicolae Firu nr. 72, Chisoda, jud. Timis
Email
contact@degami.ro
Telefon
0721 450 743 0.371.432.374
Web design by Royalty
Optimizare SEO Timisoara