Ideea de „boom” pentru cei implicați în sectorul de transport marfă ar trebui să înceapă să prindă contur în planurile pe care și le face fiecare transportator. Mai mult, semnalul că vom asista la o reașezare și consolidare a afacerilor din transportul intern și internațional ar trebui deslușit în ceea ce suntem „amenințați” că va avea loc foarte curând: un prim târg de profil după mai mulți ani de apatie!
Fără a ne propune să facem reclamă, aflăm că în ultima decadă din aprilie va avea loc un târg adevărat pentru cei ce muncesc și trăiesc din transporturi, fie că sunt ele de marfă sau de persoane. Astfel, aflăm că ExpoTranzit va reuni la Cluj Napoca un prim târg profesionist și specializat în transporturi, la el aștepându-se să vină cei din distribuția de marfă precum și cei din logistică. Se pare că un loc special vor avea și ocupațiile conexe, să spunem așa, dar fără de care niciun transport de marfă n-ar putea avea loc niciunde în România sau în Europa, dacă vorbim de creatorii și furnizorii de soft, operatorii de leasing sau furnizorii de service, piese și servicii adicente.
Expo Tranzit pare a fi un proiect inovator, iar semnalul pe care ar trebui să-l înțelegem noi, cei care mâncăm o pâine din tot ceea ce înseamnă un transport de marfă, ar fi acela că e gata, a venit soarele și să ne gândim la prosperitate! Să recunoaștem, un lucru destul de dificil în condițiile în care lumea transporturilor auto din România (cel puțin) e frământată mereu de noi taxe sau de creșteri a celor existente ș.a.m.d.
Doar timpul ne va dovedi dacă acest Expo Tranzit va fi un proiect de succes sau un cântec de lebădă.
Rămânem în sfera de presupus „boom” al celor care trăiesc din asta și în consecință cară în toată Europa tot ce s-ar putea numi un „transport de marfă”. Pentru a afla, din presă, că Uniunea Transportatorilor Rutieri din România ar dori ca din competitivitatea transportatorilor români să se facă un fel de prioritate națională. Poate că este puțină exagerare în comunicatul UNTRR, poate că, la fel, este exagerată și ideea de implementare forțată în grilele de pregătire a tinerilor a meseriei de șofer profesionsit. Dar, pentru ca lucrurile să meargă bine în activitatea de transport de marfă este nevoie, într-adevăr, de o garantare a condițiilor de competitivitate. Existența șoferilor profesioniști este într-adevăr un deziderat al oricărui patron de firmă de transporturi.
Și, cel mai mult, România are nevoie de drumuri! De șosele bune, de autostrăzi care să deservească pe oricine este implicat într-un transport de marfă. Iar din acest punct de vedere, orice acțiune care să ne arate potențialul la un moment dat este binevenită.