TEL.CONTACT / COMENZI
+40771 292 698
Degami Linkedin Degami Google Plus Degami Twitter Degami Facebook
TEL.CONTACT / COMENZI
+40771 292 698
TELEFON
0771 292 698 0371.432.374
Clienti
Galerie
Noutati
Info utile
Legislatie
Grupaje
Rute transport marfa
Transport frigorific
Newsletter

Salariul minim la transport de marfa in Franta

Home    » Info utile
Salariul minim la transport de marfa in Franta

 Franța se luptă cu Germania pentru supremație la operatorii de transport de marfă, cel puțin puțin aceasta este interpretarea pe care o dau cei de la Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR). Mai mult, optica celor care reprezintă agenții economici din sectorul de transporturi rutiere este aceea de a interpreta ca pe o încercare de a elimina de pe piața de servicii firmele est-europene. Prin urmare, printr-un ton belicos este relevată iminenta aplicare a obligativității salariului minim pentru șoferii care operează pe șoselele din Franța.

De la 1 iulie, toți șoferii de TIR sau alte mijloace de trasnport rutier, indiferent dacă sunt mărfuri perisabile, frigorifice sau de alt gen vor trebui să fie plătiți obligatoriu cu salariul minim de 9.6 euro pe oră. Și indiferent dacă sunt în deplasare strict pe teritoriul Franței sau doar în tranzit. Este un salariu care a devenit superior limitei impuse celor care fac transporturi de marfă în Germania și care trebuie să plătească șoferii cu 8.5 euro. Astfel, Franța o ia înaintea principalei economii din Europa.

Ceea ce ne surprinde însă este interpretarea oarecum stranie a tot ceea ce se întâmplă de către cei de la UNTRR. Astfel, cităm din comunicatul lor de presă postat pe site-ul untrr.ro și anume că „UNTRR dorește să atragă atenția tuturor companiilor românești care operează transporturi rutiere internaționale în Vestul Europei cu privire la evoluțiile recente privind aplicarea măsurilor neprotecționiste din Franța în domeniul transporturilor rutiere”. Ori, dacă vom citi mai departe ce scrie în comunicat, remarcăm că dimpotrivă, măsurile adoptate de autoritățile franceze tocmai asta sunt, măsuri protecționiste! Ceea ce denotă lipsuri serioase ale celor care reprezintă pe transportatorii români. UNTRR nu înțelege sensul cuvintelor „protecționist” sau „neprotecționist”.

Mai departe, în comunicatul de presă, redactat la modul belicos, cum am spus, remarcăm frustrarea UNTRR la faptul că autoritățile franceze vor remite statului român amenzile pe care trebuie să le plătească transportatorii de marfă cu abateri pe șoselele din Franța. Ceea ce, să recunpoaștem, pare a fi absolut de neînțeles, ar fi de preferat măsuri de educare în sensul respectării legislației și nu fuga de plata amenzilor.

UnTRR păcătuiește, ca dealtfel și statul român, tocmai prin ignorarea unei realități: nivelul de trai din România este suficient de scăzut încât să necesite măsuri urgente de reformă și de stimulare a creșterii economice. Ori, spre deosebire de măsura populistă și fantezistă de reducere a vârstei de la care se pot conduce camioanele de tonaj greu, se poate deduce că rezolvarea situației din trasnporturile de marfă, respectiv criza acută de șoferi, s-ar putea compensa prin creșteri salariale. Ceea ce este de la sine înțeles că ar avea un cu totul alt efect pe piața muncii: operatorii din transporturile de marfă sau de persoane vor avea la dipoziție forță de muncă mai bine calificată și stimulată pentru a rămâne în România.

Info utile

SOLICITA OFERTA DE TRANSPORT
TELEFON
0727219001
Cele mai bune preturi! Raspuns rapid!
Adresa
Nicolae Firu nr. 72, Chisoda, jud. Timis
Email
contact@degami.ro
Telefon
0771 292 698 0371.432.374
Web design by Royalty
Optimizare SEO Timisoara