Operatorii de transport de marfă au reușit luni, 5 septembrie, să provoace cel mai mare haos de la la începutul protestului anti-RCA și până acum. Mai mult, se pare că dincolo de dezordinea și problemele crate în trafic pe centurile a mai multor orașe din țară, transportatorii au atras, sau încearcă măcar, să aducă putere protestului lor și prin alte voci sonore. De exemplu, primarul Bucureștiului, Gabriela Firea a solicitat deja Guvernului să discute cu reprezentanții firmelor de transport de marfă și de persoane pentru a nu se ajunge la blocaje ale șoselelor.
În plus, se pare că războiul firmelor de transport are mai mult ca oricând o țintă foarte precisă, respectiv Autoritatea de Supraveghere Financiară unde reprezentanții șoferilor cer să se facă epurări. Adică schimbări și demiteri, iar vocea transportatorilor este mult mai puternică în acest sens fiind lansate acuzații explicite de hoție, după cum rezultă din comuncatul de presă publicat pe site-ul UNTRR.
La nivelul trusturilor de presă și în special a audiovizualului percepția asupra proetestelor din transportul de marfă este oarecum diferită. Astfel, pentru prima oară au putut fi observate știri care puneau în discuție legalitatea mișcărilor de protest ale operatorilor de transport de marfă. Aceștia erau acuzați că nu respectă legea în ceea ce privește manifestările de protest și conflictele de muncă. Autoritățile statului au fost arătate cu degetul că nu fac nimic în privința respectării legalității.
Allianz-Tiriac sare în ajutorul Guvernului
Pe de altă parte, Remi Vignaud, director general la Allianz-Țiriac Asigurări, spune că problema nu este nici la asiguratori și nici la Guvern, ci la operatorii de transport. Aceștia din urmă sunt acuzați că difuzează informații false despre primele de asigurare RCA. Mai mult, prețurile RCA sunt dictate de ceea ce se întâmplă pe șosele și ele nu pot fi impuse nici de Guvern și nici de către transportaotri.
Asupra acestor informații, publicate într-un material „Wall-Street” ne propunem însă să revenim într-unul din articolele noastre viitoare. Până atunci, să menționăm totuși că Remi Vignaud a spus cum prețurile RCA ar putea scădea dacă șoferii nu ar mai produce atâtea daune pe șosele.
Transporturile de marfă spre Anglia vor fi securizate
Schimbăm registrul și vă informăm că una dintre principalele cerințe ale tuturor organizațiilor de transpsort de marfă europene se pare că se va sfârși în viitorul apropiat. Guvernul francez a anunțat, prin vocea ministrului său de interne, Bernard Cazeneuve, că Franța va desființa tabăra de migranți de la Calais, în etape, iar cei 10.000 de oameni vor fi mutați în alte centre. Cei de la Uniunea Transportatorilor Rutieri Internaționali (IRU) salută decizia guvernului dar solicită ca aceasta să se deruleze cât mai rapid, după cum reiese din comunicatul postat pe site-ul IRU.
Situația de la Calais a devenit critică în ultima perioadă datorită repetatelor atacuri asupra camionelor care transportă marfă spre Regatul Unit, iar suplimentarea forțelor de secutitate franceze se pare că nu a reușit să amelioreze prea mult lucrurile, acestea scăpând de câteva luni de sub control.