Operatorii de transport de marfă au chibritul în mână și se pregătesc să aprindă fitilul, după cum bine se exprima unul dintre liderii patronatelor din transporturi. După toate aparențele, mitingul de protest pe care aceștia îl pregătesc joi se va desfășura cu forțe impresionante. Deși au solicitat Primăriei București să poată participa la miting cu 20.000 de autovehicule, le-a fost aprobat doar 5.000, conform protocolului încheiat de operatorii de trasnport cu edilii Capitalei.
Ultima șansă: Ordonanța de Urgență
Mîine (miercuri – n.r.) ar fi ultima zi în care Guvernul ar putea dezamorsa tot conflictul, dacă agenților economici cu activități în transportul rutier de marfă le va fi pe plac Ordonanța de Urgență pe care Executivul se pregătește s-o publice în Monitorul Oficial. La ora redactării acestor rânduri este puțin probabil ca patronatele din transporturi s-o agreeze, aceasta deoarece, spun surse ale „camionagiilor”, OUG nu prevede limitări ale tarifelor RCA.
De fapt, jocurile par deja făcute, după cum rezultă de pe unul din site-urile care publică puncte de vedere ale asociațiiilor patronatelor din transporturi. Așadar, consecința ar fi aceea că nu mai este nimic de făcut, iar joi mii de claxoane vor răsuna în tot Bucureștiul și în alte câteva mari orașe din țară.
Presa pune gaz pe focul aprins de camionagii
Într-o serie de articole dedicate crizei din transporturile de marfă, România Liberă pare decisă să distrugă și ce a mai rămas din credibilitatea Autorității de Supraveghere Financiară. De fapt, ținta este cu bătaie mai lungă, în vizor fiind luat Mișu Negrițoiu, un mai vechi adept al tovarășului Iliescu și un dușman declarat al celor de la România Liberă.
Astfel, cotidianul relevă în articolele sale dovezi despre așa numitele abuzuri făcute de Mișu Negrițoiu și pe care îl consideră un adevărat artizan al conflictului în care se află Guvernul cu transportatorii de marfă.
Transportatorii cer ajutor Președinției
Pe de altă parte, profitând de vizita președintelui Franței în România, patronatele din transporturile de marfă și persoane din România îi solicită lui Klaus Iohannis să abordeze cu acesta și problematica Legii Macron. UNTRR solicită ca Legea Macron să fie suspendată deoarece, consideră aceștia, legea dovedește lipsă de respect față de suveranitatea unei alte țări, în cazul nostru a României.
Transportatorii români consideră că impunerea obligativității unui salariu minim, de către Franța, tuturor firmelor de transport de marfă sau persoane care tranzitează Hexagonul este o chestiune ilegală, iar aceștia aduc drept argument acțiunile întreprinse deja de Comisia Europeană împotriva Germaniei, care aplică o lege similară, iar de luna aceasta CE s-a sesizat și împotriva Franței.
De fapt, așa cum am mai relatat și în articolele noastre anterioare, operatorii de transport de marfă se tem că se încearcă eliminarea lor din sfera acestui tip de serviciu, iar de pe urma măsurilor protecționiste nu ar avea de câștigat decât firmele de transport din Franța și Germania.