Între haos și transporturile electrice
Sfârșitul verii prevestea într-adevăr o agitație teribilă în toată industria de transporturi rutiere, dar nimeni nu bănuia circul care urma să iasă. Iată că patronatele din transporturi se pregătesc din nou de proteste căci, așa cum spuneam, este haos și brambureală, nimeni nu mai știe și nu mai înțelege nimic. Suntem, așa cum bine reiese din presă, o țară care are două legi ale tarifelor RCA, transporturi pe o infrastructură deficitară și parlamentari acuzați că modifică „pe sub masă” legile.
După ce au obținut publicarea unei ordonanțe de urgență a Guvernului care aduce o oarecare ordine, fie și temporară dar care oferă răgaz pentru calmarea pieței de transporturi de marfă din România, în ceea ce privește coostul polițelor RCA evident, patronatele acuză că ordonanța nu este chiar ceea ce au convenit cu Guvernul. O parte dintre agenții economici implicați în activitatea de transport de marfă sunt nemulțumiți de anumite formulări. Mai mult, există voci care susțin că vor ieși din nou în stradă și vor aduce TIR-urile în fașa Parlamentului.
Conferința transportatorilor de la Timișoara
Până la definitivarea strategiilor de luptă sindicală ale operatorilor din transporturi, să informăm despre apropiata Conferință Tranzit de La Timișoara. Transportatorii se vor reuni în zilele de 29-30 septembrie pentru a dezbate implicarea în utilizarea noilor tehnologii de transport verde. Este vorba de trendul contemporan de a utiliza o cât mai mare pondere de tehnologii nepoluante.
Agenții economici se vor întâlni și vor discuta ultimele tendințe în transporturile de marfă, linii directoare care sunt trasate de Uniunea Europeană de a încuraja folosirea de tehnologii nepoluante în scopul reducerii emisiilor de dioxid de carbon. Mai mult, spun surse din apropierea organizatorilor conferinței de transporturi, este vizibil zelul desoebit al statului de a controla aplicarea directivelor europene.
Totuși, managerii din transporturile de marfă recunosc că este un trend, că lumea se schimbă și că, parcă dintr-odată, mare parte din clienți au devenit amatori de energie verde. Odată cu dezvoltarea de mașini și motoare electrice sau hybrid, devine evidentă direcția de dezvoltare a transporturilor nepoluante de marfă pe șoselele Europei.
Polonia – vârf de lance în transporturile verzi
Pe de altă parte, una dintre țările cele mai poluante din Europa, ne referim la Polonia, vrea să-și transforme mare parte din parcul de mașini de transport de marfă, dintr-un preponderent utilizator al motoarelor cu combustie internă într-unul cu autovehicule electrice în proporție semnificativă.
Recent a fost demarat un program de transformare substanțială a activității de transporturi, relatează Agerpress citând responsabili ai Ministerului de Mediu din Polonia. Până în 2025, afirmă oficialii polonezi, în această țară vor trebui să circule un milion de mașini electrice, atât în transporturile de marfă cât și în cele de persoane. Se speră ca acest lucru să se realizeze prin implementarea unui ambițios program de reduceri de taxe și de încurajare a achizițiilor specifice.