Spuneam în postarea anterioară că transporturile de marfă, agenții transportatori de fapt, ar trebui să ia o pauză la proteste. Asta cel puțin până la sfârșitul lui octombrie când, conform înțelegerilor convenite și a efectului Ordonanței guvernamentale, cei de la Autoritatea de Supraveghere Financiară ar trebui să prezinte niște tarife de referință în ceea ce privește stabilirea prețului polițelor RCA. Reamintim, dacă ați uitat cumva, că la mijlocul lui septembrie operatorii din transportul de marfă au organizat unele dintre cele mai mari mitinguri de protest din ultimii ani, cauzate fiind de creșterea excesivă a valorii polițelor de asigurare.
Despre valoarea polițelor de asigurare, precum și influența costului acestora în a avea sau nu un transport de marfă mai ieftin, poate ar trebui să observăm cum au început să rezolve situația asiguratorii și transportatorii din alte țări. Căci, așa cum bănuiți, să ai un transport de marfă mai ieftin este o chestiune ce se pune acut peste tot în lume.
Telematica ar putea reduce costul polițelor RCA
Relatam într-unul din articolele noastre anterioare despre introducerea telematicii în activitatea de transport de marfă, în cazul respectiv vorbeam despre cazurile concrete ale camioanelor frigorifice. (Vezi „Transportul frigorific internațional și sistemul telematic”) Reluăm, pe scurt, prin conceptul actual „telematic” se înțelege, la modul generic, activitatea de urmărirea a unui transport, de orice fel, marfă, persoane, rutier, feroviar,aerian, pe baza comunicării de date de la un sensor mobil care se află, și el, în mișcare. Deși, la drept vorbind, telematic este un termen mai generos care leagă o deplasare de corelarea cu caracteristicile acesteia și cu locația în spațiu și timp.
Evoluția tehnologiei din ultimii câți ani a produs o adevărată revoluție în domeniul asigurărilor auto. Prin intemediul unor aplicații instalate pe telefoanele mobile poat fi urmărite camioanele care transportă marfă sau autocarele cu trasnport de pasageri. Pe baza datelor furnizate de aplicații se stabilesc profilurile șoferilor, riscurile, se fac statistici detaliate... într-un cuvânt, totul pentru a defini mai corect și mai exact riscul, noțiune esențială de lucru a unui agent de asigurări.
Noile concepte apărute în asigurările auto, asigurările de transport de marfă sau de persoane, nu sunt ele chiar atât de noi, coexistă pe piața asigurărilor cu cele clasice, dar au început să fie aplicate cu insistență destul de recent. Dincolo, la noi nu se pune problema, cel puțin până acum.
Compania franceză UBI este doar una dintre cele care aduc inovația în asigurările din transporturile de marfă sau de persoane. Conceptele folosite în stabilirea prețului asigurărilor, respectiv UBI – plătești cât folosești mașina, PAYD – plătești cât conduci, PHYD – plătești cum conduci, se vor regăsi în curând, avem convingerea și în asigurările din România. Se estimează că ele vor reduce polițele cu procente semnificative, chiar de până la 40%.