N-avem autostrăzi pentru că sunt prea multe arii protejate în România, acesta ar fi unul din motivele (importante) pentru care transporturile de marfă trec prin mijlocul satelor! Așa a declarat vicepremierul Vasile Dâncu la Digi24.ro iar apoi a fost preluat în mai multe publicații online, probabil la derută, pentru ca până la urmă să ajungem să credem că din cauza veverițelor nu se poate face nimic în România...
Este greu de crezut că operatorii de transport mai înghit și chestiunea asta cu ariile protejate, căci motivele sunt cu siguranță cele ale incapacității administrative a tuturor politicienilor de până acum, și a companiilor unde factorii de decizie au fost numiți pe baza clientelismului politic. Motiv recunoscut de actualul vicepremier, care se vede însă și la anul în Guvern după felul cum descrie viitoarea activitate și ce trebuie făcut...
Să spunem un lucru remarcabil despre nemaipomenitele șosele și autostrăzi din România, care sunt însă coșmarul oricărei firme de transport: anul acesta nu sunt chiar zero kilometri de autostradă construită, ci probabil 15! Dar la anul... ei bine, da, la anul, vor fi de zece ori mai mult! Ați înțeles mesajul...
Și înainte de a scrie despre subiecte mai reale din lumea camioanelor și a transporturilor de marfă, să notăm că ministrul Sorin Bușe afirmă că „autoritățile din transporturi sunt acoperite” cu tot ce le trebuie pentru a întâmpina zăpezile de anul acesta. Da, probabil că (de adata aceasta) nu vom avea surprize decât dacă vine iarna în mod parșiv, prin surprindere...
Transportul de marfă, mai multe înmatriculări...
În primele nouă luni ale lui 2016, conform News.ro, s-au înmatriculat mai multe mijloace de transport de marfă, respectiv camioane, dube, autoutilitare. Este singura veste bună din această economie care duduie și care are o legătură cât de cât cu operatorii din transporturile rutiere, căci conform statisticilor celor de la INS (Institutul Național de Statistică, sursa reală a informațiilor) România a înmatriculat anul acesta mai puține autobuze și atuocare.
Chiar dacă INS nu face referiri la proporția de înmatriculări dintre vehiculele noi sau second hand, datele corelate ale serviciilor de înmatriculări și cu cele ale ACEA (Asociatia Europeana a Constructorilor de Automobile) indică faptul că în România second-handul a luat-o înainte bine de tot, înmatriculându-se aproape 223 de mii de mașini la mâna a doua, conform celor de la Autovit.ro. Dealtfel, se pare că anul acesta a fost cel mai bun an pentru importatorii de vehicule second hand din 2010 încoace. Conform calculelor, în România, ritmul înmatriculărilor este cam 3,4 mașini vechi la una nouă.
Și totuși, un semn al prosperității celor din transporturi ar putea fi considerată cifra de 19% înmatriculări de vehicule noi din România, față de media europeană de 8%.. Includem aici camioane și turisme deopotrivă.
Un lucru care n-ar mai trebui spus, ci bănuim că este subînțeles, se referă la sursa fondurilor cu care s-au cumpărat aceste vehicule. Banii provin din mediul privat, Guvernul nu a cheltuit nimic...