Bate vântul schimbării în transporturile de marfă, atât cele rutiere convenționale cât și cele așa-zis futuriste, care oferă soluții radicale la problematica actuală. Să începem cu transporturile din România.
În primul rând, se vor schimba semnificativ regulile jocului în angajarea de șoferi pe camioanele românești, mai bine zis ale operatorilor de transport persoane juridice românești. Aceasta deoarece se prefigurează a fi introdusă cât de curând ceva inedit în reglementările de la noi din țară, s-ar putea să vedem șoferi cu turbane. Cel puțin, așa vor cei de la UNTRR (Uniunea Transportatorilor Rutieri din România), printr-o solicitare adresată Guvernului României la începutul lunii decembrie.
Reprezentanții transportatorilor solicită guvernanților asigurarea condițiilor pentru ca examinarea șoferilor profesioniști să poată fi realizată și în limbile franceză sau engleză. Este o condiție similară cu cele existente la ora actuală în alte țări ale Uniunii Europene. Ce efect ar avea aplicarea acestei inovații în sistemul de examinare? În primul rând, spun cei care reprezintă (și) interesele operatorilor de transport de marfă, ar fi un pas spre rezolvarea crizei de șoferi profesioniști.
La ora actuală sunt deja îndeplinite condițiile legale pentru susținerea examinării la proba toretică în franceză, engleză și germană, permisiune care se acordă la cerere. Mai mult, pe baza atestatelor pe care trebuie să le posede un șofer pentru a efectua un transport de marfă, acesta se poate angaja în România. În schimb, nu sunt îndeplinite condițiile de examinare în România a unor șoferi din spațiul extracomunitar. Practic, UNTRR dorește să poată fi angajați șoferi de oriunde din lumea largă, în România, iar pentru aceasta să fie examinați în engleză și franceză. Și astfel se va sfârși criza șoferilor profesioniști din România.
UBER se mai gândeste la transportul de marfă
UBER, marea companie americană care se vrea a fi un fel de Google în ceea ce privește transporturile de marfă, se pare că va trebui să-și reconsidere cel mai ambițios program al său, respectiv strategia de a intra în businessul de expediții cu camioane grele. Mai exact, opțiunea a folosi camioane pentru transporturi care să fie conduse de un „pilot automat” se lovește de serioase dificultăți.
UBER a înregistrat pierderi colosale la nivel mondial și va încheia anul cu pierderi de 3 miliarde de dolari, conform unui articol publicat în Bloomberg. Pierderile vor afecta fără îndoială ambițiile megalomanice de a-și dezvolta o rețea puternică de transporturi de marfă la nivel mondial. Observatorii economici râd de această ispravă, ei spun că marele UBER doar pe hârtie arată bine, dar realitatea indică alte cifre. Ei zic că valoarea de 69 de miliarde dolari cu care a fost evaluat UBER este absolut nerealistă, mai mult decât General Motors și Twitter la un loc.
Surse apropiate conducerii companiei spun că pierderile nu pot fi oprite deocamdată, iar în momentul de față se impune o regândire a planurilor de viitor. Se admite totuși că s-au făcut exagerări în ceea ce privește investițiile din transporturile neconvenționale.