Semnele unei coalizări a firmelor de transport din țările occidentale împotriva celor din Europa de Est ar putea fi văzute la nivelul ministerelor respective, după cum consideră observatorii acestui sector al prestatorilor de servicii. Pentru cine are ochi să vadă. Căci, după cum afirmau anumite publicații online care se ocupă cu mai mult cu discutarea activităților transportatorilor decât cu întreprinderea de acțiuni concrete în sprijinul acestora, miniștrii europeni din nouă țări ale Europei de Vest s-au reunit la 1 februarie la Paris tocmai pentru a stabili o strategie comună împotriva așa-ziselor tarife de dumping practicate de estici.
La întâlnirea respectivă, la care a participat și ministrul transporturilor din Suedia, țară care nu face parte din UE dar este asociată, se zice că s-au luat hotărâri împotriva esticilor, în speță a polonezilor, ungurilor și românilor. Cu toate acestea, până acum nu ne-a parvenit nicio informație, nu știm nimic și nici măcar o urmă pe internet despre această întâlnire. Ceea ce ne face să ne gândim că, totuși, a fost o știre fabricată. De către cine? De către apărătorii neamului, dar vorbim altădată...
Mai zăbovim puțin pentru a reliefa aspectul că o asemenea „convenție” a camionagiilor ar fi imposibil de trecut sub tăcere în niște țări ale căror sisteme de guvernare sunt confundabile cu statul de drept. Firmele de transport de marfă din România nu au a se teme așadar, cel puțin până acum, de nicio intervenție arbitrară a miniștrilor de transport europeni căci accesul la o piață liberă a serviciilor și la libera circulație a capitalului și a forței de muncă face parte dintre valorile principiale europene.
Iar dacă am interpreta legislația actuală și dintr-un alt punct de vedere (tot sunt la modă în România discuțiile despre sensul legilor) am putea observa că șoferii din România, firmele de transport rutier internațional de aici, cu toții sunt determinați la a se valorifica la nivelul actual al modului de viață european, dică al salariilor de încadrare. Camionagii, după IT-iști, sunt următorii care vor fi europeni 100%. La salarii cel puțin...
Protecționismul nu este acceptat în Europa
Transporturile de marfă europene au în general reglementări comune, iar orice mic derapaj este imediat văzut și sancționat de către parteneri, căci Europa nu mai este demult o colecție de state ci, în ciuda dificultăților actuale, o uniune de state. Așa se face că reglementările în materie de transporturi și cabotaj impuse de Italia, au fost deja sancționate de asociația germana de transport rutier si de logistica BGL .
Pentru a se înțelege chestiunea să informăm că legea MiLog, atât de contestată de către operatorii de transport de marfă din Europa de Est, impune ca toate acțiunile de transport să fie anunțate doar înaintea intrării pe teritoriul german. În schimb, Italia vrea ca aceste informări să fie făcute cu o zi înainte.
Germanii de la BGL au înaintat deja Comisiei Europene un memoriu împotriva autorităților italiene, afirmând că astfel, prin obligația de informare cu cel puțin 24 de ore înainte, operatorii de transport de marfă suferă pierderi în chestiunile cu caracter urgent.