Cei de la Volvo fac din nou valuri cu camionul lor hybrid, un fel de promisiune de revoluționare a transporturilor de marfă. La sfârșitul lunii februarie, gigantul Volovo prezenta noul său camion hybrid, respectiv „Volvo Concept Truck” un camion care, spun aurorii lui, se va impune foarte curând pe toate șoselele din lume, iar asta datorită consumului său de carburant redus cu 30%, cât și emisiilor de CO2 incredibil de mici raportate la volumul său și la puterea motorului.
Volvo Concept Truck a mai fost prezentat o dată, anul trecut în luna mai, dar, de atunci, asupra ideii și realizării efective a super-camionului bun la toate tipurile de transporturi de marfă de cursă lungă, s-au mai operat modificări de substanță, după cum susține Claes Nilson, CEO de la Volvo-Group. Astfel, proiectanții și inginerii au introdus modificări în ceea ce privește aerodinamicitatea caroseriei. Mai mult, cea mai mare inovație adusă camionului Volvo hybrid este un nou sistem de transmisie cinematică, transmisie care, spun reprezentanții Volvo, este ceva absolut diferit față de tot ceea ce s-a produs până acum.
Recuperare de energie la sugestia computerului
Una dintre noutățile introduse în software-ul computerului de bord este (re)calcularea permanentă a traseului, programul făcând sugestii astfel încât șoferul să ia cele mai bune decizii și în ceea ce privește economia de combustibil, făcând deci transporturile de marfă mai ieftine. Caracterul de hybrid este impunător, căci Volvo Concept va economisi energia la fiecare coborâre de pantă cu o înclinație mai mare sau egală cu 1%. Apoi, energia mai este economisită și în timpul frânării fiind înmagazinată în acumulatori.
Se cuvine să ne oprim puțin și să remarcăm, oarecum paralel cu tematica transporturilor de marfă, că și inginerii de la Komatsu au dezvoltat ceva asemănător. Japonezii au introdus și ei tehnologia hybrid pentru excavatoarele lor, un model de referință putând fi luat la excavatorul HB215LC-2, care economisește energia la mișcarea în gol a brațului și când acesta coboară fără sarcină. Un amănunt esențail ar face însă diferența între aceste două tehnologii de propulsie, anume aceea că japonezii au introdus-o cam acum 10 ani, ei au anunțat-o și au introdus-o în 2007.
Transporturile de marfă vor fi într-adevăr mai ieftine și mai sigure, dacă datele furnizate de reprezentanții Volvo sunt reale și apropiate de realitate. Revenind la sugestiile făcute de computer asupra traseului pe care-l va parcurge șoferul împreună cu marfa pe care o transportă, sistemul de asistență pentru șofer, denumit I-See, ar trebui să fie capabil, dacă este exploatat corespunzător, zic cei de la Volvo, să reducă timpul de folosire a motorului cu combustie cu o perioadă de cel puțin o treime din timpul total de funcționare la un transport.
Încheiem transmițând și noi mai departe informația, că un transport de marfă realizat de Volvo Concept Truck ar trebui să poată rula cel puțin 10 km doar pe baza motorului electric. O capacitate deosebit de utilă în zonele cu reguli stricte în ceea ce privește poluarea...